انتصاب رئیس جدید مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش
ساعت ۱٠:۱۸ ‎ق.ظ روز پنجشنبه ٩ آبان ۱۳٩٢ : توسط : سید نجم الدین حسینی آفتابدری

دکتر علی اصغر فانی پس از کسب رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی تغییراتی را در سطح وزارت و مدیران ایجاد کرده است


دکتر علی اصغر فانی در جلسه ای که با حضور دکتر کفاش مشاور وزیر و سرپرست مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی، بطحایی مشاور وزیر و مدیر کل دفتر وزارتی، حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش و جمعی از روسای مراکز و مدیران کل حوزه ستادی  ساعت 15 روز چهارشنبه8/8/92 در سالن جلسات مرکز فوق برگزار شد، دکتر عبدالرسول عمادی رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش حکم انتصاب خود را از دکتر فانی دریافت نمود و از زحمات عرفی رئیس سابق مرکز  قدردانی به عمل آمد .

دکتر علی اصغر فانی:  با اشاره به دو ماموریت مهم این مرکز افزود: اولین ماموریت مرکز سنجش کنترل کیفیت آموزش است و در این راه باید با طرح سئولات مناسب دانش آموزان را از حافظه محوری به سمت یادگیری در سطوح بالاتر سوق داد.

وی کنترل و ارزیابی طرح ها و برنامه های آموزشی و پرورشی را از ماموریت های دیگر این مرکز برشمرد و اضافه نمود با ارزیابی دقیق مشخص می شود طرح های اجرا شده تا چه اندازه موفق بوده و یا در اجرا با چه موانعی روبرو بوده اند

 

دکتر فانی با اشاره به مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی مبنی بر حذف کنکور اضافه کرد باید ساز و کار اجرای این مصوبه آماده شود که با کم رنگ کردن کنکور و تقویت جایگاه امتحانات داخلی مدارس می توان به این هدف دست یافت

 

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: با حضور دکتر عمادی که شخصیتی فرهیخته و دانشگاهی و آشنا با پژوهش هستند و بهره گیری از نظرات افراد با تجربه و توانمند این امر محقق گردد.

 

وی با اشاره به سطوح مختلف یادگیری بلوم افزود  باید تلاش کنیم دانش آموزان از حافظه محوری به سطوح بالاتر یادگیری ازجمله کاربرد، ترکیب و ارزشیابی و قضاوت ارتقاء یابند

 

شایان ذکر است ؛ دکتر  عبدالرسول  عمادی دارای مدرک  دکترای تاریخ علم است و ریاست اداره آموزش و پرورش شهرستان  ، معاونت اداره کل آموزش و پرورش استان، ریاست سازمان آموزش و پرورش استان های بوشهر و خوزستان  ، مدیریت برنامه ریزی سازمان نهضت سواد آموزی، مشاور سازمان ملی بهره وری ایران و مدیریت تحصیلات تکمیلی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و تدریس در دانشگاه را در کارنامه خود دارد .