یادگیری زبان دوم در کودکی
ساعت ۸:۱٥ ‎ق.ظ روز چهارشنبه ۱٦ شهریور ۱۳٩٠ : توسط : سید نجم الدین حسینی آفتابدری
 
راهنمای استفاده از دفتر «مدیریت فرآیند های کلاس» (شماره 2 )
ساعت ۱۱:۱۱ ‎ق.ظ روز پنجشنبه ۳ شهریور ۱۳٩٠ : توسط : سید نجم الدین حسینی آفتابدری

 

دفتر «‌ مدیریت فرآیند های کلاس» ، ابزاری است در اختیار معلم؛ در این دفتر اهداف دوره ابتدایی جهت دسترسی آسانتر معلمین عزیز به آنها و تعداد  8 جدول وجود دارد، که به شرح ذیل توسط معلم کلاس تنظیم می گردد:

 


ادامه مطلب را مطالعه کنید
 
دفتر مدیریت فرآیندهای کلاس (شماره 1)
ساعت ۱۱:٠٠ ‎ق.ظ روز پنجشنبه ۳ شهریور ۱۳٩٠ : توسط : سید نجم الدین حسینی آفتابدری

از آن جا که در ارزش یابی کیفی – توصیفی،  معلم با جمع آوری داده ها و طی فرآیند تبدیل آن ها به اطلاعات، به منظور اتخاذ تصمیم مناسب و ارائه بازخوردهای سازنده به دانش آموزان، اولیاء و سایر افراد، در راستای دستیابی به این جایگاه تلاش می نماید ، به همین منظور ضرورت پیش بینی تهیه و تنظیم مجموعه ای که ظرفیت لازم را برای درج و ثبت بعضی از داده ها و اطلاعاتی که دانش آموزان در طول فعالیت های آموزشی و پرورشی در کلاس درس و محیط مدرسه و یا فعالیت های مرتبط با برنامه های درسی در خارج از مدرسه انجام می دهند، با عنوان « دفتر مدیریت فرآیندهای کلاس» را اجتناب ناپذیر می گرداند. بنابراین ضمن تاکید بر استفاده معلم از ابزارهای متنوع مانند :  پوشه کار[1]   ،آزمون ها  ( مداد- کاغذی و عملکردی )، تکالیف درسی ، فهرست وارسی  و مقیاس درجه بندی ، و...  این دفتر نیز به عنوان ابزاری در جهت نگهداری و ثبت سایر فعالیت ها و اطلاعات مرتبط با فرایندهای یاددهی – یادگیری دانش آموزان تهیه و تنظیم گردیده است تا معلم عزیز در طول سال تحصیلی با سهولت بیشتر بتوانند عملکردهای واقعی دانش آموزان را که در قالب سوالات شفاهی یا عملی و همچنین انجام آزمایش ها و سایر فعالیت های فردی و گروهی از خود بروز می دهند را ثبت کرده و در فرصت های مورد لزوم نیز انعکاسی نزدیک به واقعیت یادگیری دانش آموزان ارائه نمایند  .



[1] - پوشه‌کار عبارت است از مجموعه‌ای از نمونه کارهای دانش‌آموزان که در جریان یاددهی – یادگیری، هدفمند جمع‌آوری گشته،آگاهانه انتخاب گردیده و منظم سازماندهی شده و بیانگر میزان تلاش، پیشرفت و موفقیت دانش‌آموزان است . به عبارتی همچون آلبومی، تصاویرِ گوناگون و در مسیر رشدِ دانستن، توانستن و به‌کاربستنِ دانش‌آموزان را، در مراحل مختلف فرآیند یاددهی - یادگیری، به نمایش و قضاوت می‌گذارد، که به معلم، دانش‌آموز و والدین هنگام بررسی و مشاهده‌ی آن، اطلاعات ارزشمندی را ارائه می‌دهد تا بر آن اساس تلاش‌ها، فعالیت‌ها و اقدامات خود را پیگیری ، سازماندهی و مدیریت  نمایند.